Test diagnostyczny silnika 1.6 TDI w układzie wtryskowym CR i filtrem DPF.

Test został przeprowadzony przy pomocy systemu diagnostycznego ODIS, VCDS.

Przebieg testu:

Efekty diagnostyczne po zabiegu:

Efekty odczuwalne: 

  1. Diagnostyka stacjonarna – wartości rzeczywiste
  2. Demontaż Sondy Lambda
  3. Testy sprawdzające odczyty czujników i wartości rzeczywistych
  4. Jazda testowa – wartości rzeczywiste
  5. Potwierdzenie sprawności silnika – pomiar na hamowni
  6. Test przelewowy wydajności wtryskiwaczy
  7. Demontaż wtryskiwaczy
  8. Wodorowanie silnika – 45min
  9. Obserwacja wartości podczas zabiegu
  10. Jazda około 100km
  11. Diagnostyka podczas jazdy – wartości rzeczywiste
  12. Demontaż Sondy Lambdy
  13. Test przelewowy wydajności wtryskiwaczy po zabiegu
  • Silnik wchodzi szybciej na obroty dzięki natychmiastowemu uzyskaniu ciśnienia rzeczywistego względem oczekiwanego na turbinie
  • Wyrównanie korekcji dopalania mieszanki
  • Praca wtryskiwaczy staje się stabilniejsza
  • Spadek ilości sadzy na filtrze DPF
  • Spadek różnicy ciśnień
  • Następuje większy zwrot paliwa i równanie do reszty wtryskiwaczy
  • Natychmiastowe uzyskanie masy rzeczywistej zasysanego powietrza względem oczekiwanej
  • Cicha praca silnika
  • Równa praca silnika
  • Większy zasięg na baku paliwa
  • Mniejsze spalanie
  • Przywrócenie dynamiki silnika