Test diagnostyczny silnika 1.6 TDI w układzie wtryskowym CR i filtrem DPF.
Test został przeprowadzony przy pomocy systemu diagnostycznego ODIS, VCDS.
Przebieg testu:
Efekty diagnostyczne po zabiegu:
Efekty odczuwalne:
- Diagnostyka stacjonarna – wartości rzeczywiste
- Demontaż Sondy Lambda
- Testy sprawdzające odczyty czujników i wartości rzeczywistych
- Jazda testowa – wartości rzeczywiste
- Potwierdzenie sprawności silnika – pomiar na hamowni
- Test przelewowy wydajności wtryskiwaczy
- Demontaż wtryskiwaczy
- Wodorowanie silnika – 45min
- Obserwacja wartości podczas zabiegu
- Jazda około 100km
- Diagnostyka podczas jazdy – wartości rzeczywiste
- Demontaż Sondy Lambdy
- Test przelewowy wydajności wtryskiwaczy po zabiegu
- Silnik wchodzi szybciej na obroty dzięki natychmiastowemu uzyskaniu ciśnienia rzeczywistego względem oczekiwanego na turbinie
- Wyrównanie korekcji dopalania mieszanki
- Praca wtryskiwaczy staje się stabilniejsza
- Spadek ilości sadzy na filtrze DPF
- Spadek różnicy ciśnień
- Następuje większy zwrot paliwa i równanie do reszty wtryskiwaczy
- Natychmiastowe uzyskanie masy rzeczywistej zasysanego powietrza względem oczekiwanej
- Cicha praca silnika
- Równa praca silnika
- Większy zasięg na baku paliwa
- Mniejsze spalanie
- Przywrócenie dynamiki silnika