FAQ

1. A robicie wykresy przed i po?

Serwisant nie ma takiej możliwości. Jednakże bardziej wymierne są testy emisji spalin, oraz test diagnostyczny, który wykaże zmiany w czasach uzyskiwania masy zapotrzebowania powietrza oraz ciśnienia doładowania na turbinie. Doskonale obrazują to testy przeprowadzone wraz z technika i z UK, które wyjaśniają dlaczego klient odczuwa po zabiegu lepsze odejście od dołu, stabilność przyspieszenia oraz zdecydowanie lepszą prace silnika w górnym zakresie obrotów.

2. Czy warto wykonywać wodorowanie w starszych autach typu VW Passat B5 z przebiegiem ok 450tys lub VW Touran 1.9tdi 105KM z przebiegiem 300tys? Jak wiadomo silnik jest trochę zużyty po takim przebiegu.

Paradoksalnie im starsze i z większym przebiegiem auto, tym lepszy efekt po zabiegu. Wynika to z tego , że ilość NIEDOPALONEJ mieszanki w komorze spalania jest znacząca dla osiągów tego silnika. ZAKOKSOWANE końcówki wtrysków, skamieniały osad na cylindrach, podparte nagarem pierścienie, zanagarowane przylgnie zaworowe itd.  To wszystko ma wpływ na wydolność jednostki.

3. O ile poprawi sie kondycja audi a5 2008 3.0 v6 z przebiegiem 200tys po tym wodorowaniu silnika.

Dzięki zabiegowi silnik będzie pracował ciszej i równiej, zacznie lepiej wchodzić na obroty, a dzięki polepszeniu korekcji spalania mieszanki paliwowej spadnie spalanie oraz zadymienie.

4. Dajecie gwarancję pisemną?

Oczywiście, ale musielibyśmy mieć 100% pewności,  że auto jest sprawne pod każdym względem, tak aby jako firma nie dać się również naciągnąć. A żaden klient nie da nam gwarancji pisemnej, że tak jest. Do tej pory nie zdążyła się sytuacja, w której to po zabiegu WODOROWANIA silnika w sieci Carbon Clean nastąpiło uszkodzenie. Firma tylko w Polsce wykonuje około 130 – 150 zabiegów dziennie we wszystkich oddziałach i nic złego się nie dzieje. Świadczą o tym również sami klienci, którzy wystawili nam już ponad 3000 opinii na wszystkich oddziałach.

5. Czy silnik nie zacznie „brać oleju” jak to ma czasami miejsce po zwykłym płukaniu przy wymianie oleju?

Przede wszystkim należy podkreślić jasno, że żadna forma czyszczenia silnika – komory spalania nie powoduje jego rozszczelnienia. Kolejnym Mitem jest twierdzenie że Nagar uszczelnia komponenty silnika. Ta krążąca opinia, bierze się z niewiedzy o budowie i zasadach działania współczesnych jednostek napędowych, które są bardzo czułe na osady. Osad powstały w wniosku spalania paliwa jest główną przyczyną ich awarii od pierścieni, po wtryski, zawory, układ EGR, KAT I DPF.          

Auto po zabiegu w większości przypadków zmniejsza konsumpcje oleju i jego przepalankę, ponieważ usuwa NAGAR, który podpiera pierścienie. Jednakże nie naprawi silnika nie utrzymującego kompresji i pobierającego duże ilości oleju.

6. A czy po zabiegu samochód będzie mniej palił?

Tak, ale wówczas kiedy silnik zaczął więcej palić na skutek nagromadzonego nadmiaru nagaru. Jeżeli auto osiąga spalanie w „książkowo” niskie, to zabieg nie poprawi tego wyniku. Lecz usprawni proces dopalania mieszanki. Lecz jeśli silnik z biegiem tysięcy kilometrów zaczął palić więcej, a zasięg na baku paliwa się zmniejszył to wówczas zabieg spowoduje oczekiwany efekt w postaci obniżenia spalania i większego zasięgu na baku.

7. Witam, powiem tak, za bardzo sie nie znam i to jest stary samochód można powiedzieć i czy po takim zabiegu nie będzie gorzej? Wiem ze nie dajecie gwarancji ale sprawdzacie jakoś silnik przed tym zabiegiem?

Nie sprawdzamy silnika przed zabiegiem, zdajemy sie na opinie właściciela. Dlatego zabieg kosztuje jedynie tyle jak podaliśmy. W przeciwnym przypadku kosztowałby o wiele więcej, co mijałoby sie z celem. Natomiast zabieg nie wpływa w żaden sposób destrukcyjnie , ponieważ polega on na podniesieniu temperatury w otoczeniu spalania nagaru. Zatem jest bezpieczny.

8. Auto kopci i bierze dużo oleju, zabieg pomoże?

Jeżeli bierze olej na skutek zapieczonych nagarem pierścieni to jak najbardziej tak. Jeśli leje wtrysk bądź wadliwy jest zawór EGR, jest nieszczelny itd.  wówczas zabieg tego nie naprawi.

9. A co się dzieje z tym całym nagarem po wodorowaniu? Nagar wyparowuje?

Nie tyle wyparowuje co podczas zabiegu jego postać jest zmieniana ze stałej w lotną i wraz ze spalinami opuszcza układ wydechowy.

10. Czasami zdarza się, ze auto na biegu jałowym przenosi lekkie drgania na całe auto. Wydawało mi się, ze to objawy kończącej sie dwumasy, jednak nie zawsze drgania występują. Stosowałem płukanki silnika i srodki do czyszczenia kolektora dolotowego z nagaru. Jednak nie przyniosło to zbytnio efektów. Czy Pana zdaniem wodorowanie tutaj coś zmieni, czy lepiej diagnozować problem mechanicznie?

Jeżeli wykonywał Pan płukankę i zakładamy ze usunął Pan nagar z komory spalania, to zabieg w tym przypadku może nie pomóc. Ale nie chce Pana wprowadzać w błąd.

11. Czy to jest w 100% bezpieczne? Auto ma 340 tyś. przebiegu a w środę będę wyjeżdżał nad morze i nie chciałbym żeby mnie cos zaskoczyło.

Tak zabieg nie rozszczelni silnika. Nie powoduje dekompresji na cylindrach. Robiliśmy auta z przebiegiem 700tys i więcej.

12. Czy silniki z LPG warto poddać zabiegowi, bo słyszałem, że są w środku czyste, ponieważ lpg wypala nagar?

Mamy dziesiątki klientów za sobą z instalacjami LPG, gdzie również efekt był widoczny.

Nagar odkłada się przy spalaniu każdej mieszanki. Oczywiście przy LPG będzie go najmniej. Nie

ważne czy to jest benzyna, LPG czy Diesel. Gaz podczas spalania nie usunie nagaru, ponieważ nie osiąga takiej temperatury jak WODOROWANIE w przypadku pirolizy. Nagar odkłada się na tłoku, na zaworach ssących, wydechowych jak i również w kanałach dolotowych i wylotowych. Wodorowanie poprzez spalanie w wysokiej temperaturze w procesie beztlenowym usuwa nagromadzony nagar i poprawia dynamikę przepływu powietrza w kanale dolotowym jak i powoduje szybsze usuwanie spalin z cylindra. Każdy cylinder i tłok spala mieszankę inaczej. Nie każdy tłok dostaje równo idealnie taką samą mieszankę paliwowo-powietrzną, i to powoduje nierówne gromadzenie się nagaru na tłoku co skutkuje w dłuższym eksploatowaniu nierówne ciśnienie na cylindrach. Różnice nie muszą być odczuwalne podczas pracy silnika, ale one są i powodują nierównomierne obciążenie wału korbowego. Usunięcie nagaru z tłoków spowoduje wyrównanie tego ciśnienie, co skutkuje bardziej płynną pracą silnika.

13. A co z panewkami? Nie uszkodzi?

Zabieg w żaden sposób nie uszkodzi panewek.

14. Ile czasu zajmie wodorowanie silnika o pojemności 3200cm?

Potrzebne będzie około 60min.

15. Czy wodorowanie pomoże w moim samochodzie Nissan Almera 2001 rok ze słabym ciśnieniem na 1 cylindrze?

Jeżeli jest to spowodowane nagromadzonym nagarem to oczywiście. W innym wypadku nie pomoże.

16. A jeśli samochód jest wyposażony w DPF? Czy nagar usuwany w trakcie wodorowania nie zatrzyma się na filtrze?

Nie, ponieważ nagar nie jest przepychany lecz wypalany i wraz ze spalinami przechodzi przez filtr. Ponadto jak wykazaliśmy w testach diagnostycznych ilość osadu sadzy na DPF spada po zabiegu wraz z różnicą ciśnień.

17. Jaki wpływ procentowo na oczyszczanie filtra DPF ma zabieg wodorowania silnika?

Jak wykazaliśmy w testach diagnostycznych już podczas samego WODOROWANIA silnika ilość osadu węglowego spada. Rożnej różnica ciśnień na filtrze zmniejsza się. Dzieje się tak ponieważ w wyniku spalania wodoru i węgla powstaje HC tzw kwaśna woda , która zmiękcza osad na filtrze. W zależności od położenia filtra oraz jego budowy uzyskuje się różne wyniki.

Jednakże nie ma możliwości,  żeby zabieg usunął popiół, który powstał na skutek dopalania filtra, lub popiół olejowy. A to on jest główną przyczyną zapchania. Wówczas pozostaje jedynie demontaż i wyczyszczenie na specjalnym urządzeniu, co oczywiście też wykonujemy.

18. Czy wodorowanie wyczyści przepustnicę, która „rzuca” obrotami?

Jeśli przepustnica jest razem z zaworem EGR to zabieg zmiękczy NAGAR na skutek zwrotu części spalin w układzie EGR. Powodem tego jest podwyższone HC na skutek spalania wodoru i węgla w komorze spalania.  W innym przypadku nie jest w stanie pomóc. Wówczas należy zdemontować przepustnicę i czyścić ją manualnie. Falowanie obrotów bierze się również ze zbyt dużej różnicy ciśnień na cylindrach . W takim przypadku zabieg pomaga.

19. Czy wodorowanie działa także na wtryski?

Tak. Czyści końcówki wtrysków, dzięki czemu poprawia korekcje dopalania mieszanki powietrzno -paliwowej.

20. Czy wykonujecie wodorowanie motocykli, np. Suzuki GS500?

Tak. Jest to taka sama procedura wykonania zabiegu jak w przypadku samochodów.

21. Czy wodorowanie czyści również klapy kolektora ssącego z nagaru?

Zabieg nie czyści klap kolektora dolotowego natomiast regularnie stosowanie zabiegu wyrównuje korekcję dopalania mieszanki powietrzno-paliwowej co skutkuje znacznie zmniejszonym osadem w układzie recyrkulacji spalin i na kolektorze DOLOTOWYM.

22. Co ile trzeba wodorować auto na gaz a co ile z silnikiem diesla?

Auto na gaz wystarczy co półtora roku natomiast diesla co pół roku.

23. Czy moc jednostki ma znaczenie?

Nie ma. Jedynie pojemność silnika ma znaczenie względem długości zabiegu.

24. Czy wycięty DPF i zaślepiony zawór EGR mają wpływ na wodorowanie?

Wycięty DPF i zaślepiony zawór EGR nie stanowią problemu podczas zabiegu.

25. Co się dzieje z nagarem w trakcie wodorowania?

Nagar jest wypalony – oznacza to, że jego stan jest zmieniamy ze stałego w lotny.

26. Jak sprawdzić rzeczywisty wpływ wodorowania na silnik?

Najtańszym sposobem sprawdzenia efektu działania zabiegu, oprócz subiektywnych odczuć jest test emisji spalin. Trochę droższym rozwiązaniem jest wykonanie diagnostyki komputerowej na wartościach rzeczywistych podczas jazdy przed i po zabiegu.

27. Czy nie ma ryzyka rozszczelnienia silnika po rozpuszczeniu nagaru w przypadku wodorowania starszych aut z przebiegami ponad 300 000 i więcej?

Przede wszystkim nie rozpuszczamy nagaru tak jak w przypadku użycia płukanki chemicznej. Wypalamy nadmiar nagaru.

28. Czy wodorowanie czyści nagar z katalizatora?

Zabieg w zależności od normy spalin EURO, obniży ilość tlenków azotu na katalizatorze, lub tez nie spowoduje żadnych zmian. Trzeba pamiętać o tym, ze wiele błędów odnoszących się do zaniżonej sprawności katalizatora jest powodowana jego zapadaniem się, pęknięciem, wypaleniem lub faktycznym nagromadzeniem tlenkami azotu. Z pewnością zabieg nie zaszkodzi, a w starszych katalizatorach zmiękcza osad NIEDOPALONEJ mieszanki, co powoduje że dalszy ciąg spalin oczyszcza katalizator.

29. A filtr FAP? Czy wodorowanie go wyczyści?

Zabieg zadziała tak samo jak w przypadku filtra DPF. Zmiękczy osad osad, natomiast nie usunie popiołu powstałego w wyniku automatycznego dopalania filtra oraz kamieniejącego środka, który w filtrze FAP dodawany jest, aby obniżyć temperaturę spalania osadu na filtrze do około 450 stopni. Więc jeśli filtr jest zapchany popiołem powyżej wartości, będzie się zapalać kontrolka.

30. Jakie główne elementy układu dolotowego zostaną wyczyszczone dzięki takiemu zabiegowi?

Zapraszamy do przeczytania zakładki wodorowanie silnika, tam jest wszystko w szczegółach opisane.

31. Czy jeśli turbo „puszcza” olej i trochę pogwizduje można zaryzykować zabieg wodorowania?

Zabieg nie zaszkodzi ale też nie naprawi turbiny.

32. Czy będzie odczuwalna różnica w przypadku auta z przebiegiem poniżej 150tyś?

Zabieg warto robić już po pierwszych 50 000 km, wówczas już jest odczuwalna różnica. Przede wszystkim chodzi o zapobieganie odkładania się nadmiaru nagaru.

33. W jaki sposób podwyższona temperatura spalania oczyszcza zawór EGR?

 

Bardzo jasno jest to wytłumaczone w zakładce WODOROWANIE.

34. Czy silnik musi pracować na wysokich obrotach w trakcie zabiegu?

Absolutnie nie. Zabieg działa już na biegu jałowym.

35. Czy silnik musi spełniać jakieś wymogi techniczne?

 

Silnik powinien być sprawny technicznie oraz mieć działający układ chłodzący.

36. W którym miejscu i w jaki sposób podłączacie się do samochodu?

Wprowadzamy oksyhydrogen przez rurę najczęściej za filtrem. Gaz pod wpływem zapłonu zwiększa temperaturę spalania w otoczeniu nagaru – chwilowo w procesie pirolizy.

37. Czy po zabiegu pozostaje otwór, dziurka w rurze? Czy po takim zabiegu będę miał nieszczelny układ dolotowy powietrza (rura)? Czy nie spowoduje to zasysania „lewego” powietrza, a skutkiem będzie spadek mocy?

 

Absolutnie nie, zdejmujemy opaskę i wchodzimy pod rurę za filtrem, lub w niektórych przypadkach przed filtrem. Nie robimy żadnych dziur.

38. Czy zabieg usunie zapieczony olej i nagar nagromadzony wokół zmiennej fazy rozrządu?

Zabieg wypala nagar tylko z komory spalania.

39. Słyszałem opinię, że przepływ 2000l/h jest zbyt mały by był skuteczny, czy to prawda?

 

To nieprawda. Za to prawdą jest, że większość producentów urządzeń oszukuje z ilością HHO. Ponad 90% urządzeń na rynku wg producentów produkuje więcej HHO niż pobiera do tego prądu. Więcej o tym w zakładce WODOROWANIE.

40. Czy nagromadzony nagar może mieć wpływ na większy pobór oleju?

Oczywiście że tak. Jeżeli nagar nagromadzi się na pierścieniach i powoduje rozejście się,  wówczas pobierany jest olej i przepalany. W wielu przypadkach wypalenie nagaru powoduje, że pierścienie schodzą się i objaw zanika.

41. A co z hybrydami? Czy je też można wodorować?

 

Przy silnikach hybrydowych po prostu utrzymujemy obroty na poziomie 1500rpm tak aby chodził silnik spalinowy. Nie ma to znaczenia dla silnika elektrycznego. Efekt jest taki sam jak przy regularnych autach z silnikami tylko spalinowymi.

42. Nagromadzony nagar powoduje, że łopatki turbiny zacinają się. Czy wodorowanie pomoże?

Tak. Nastąpi zmiękczenie osadu na turbinie – na łopatkach zmiennej geometrii. To spowoduje, że turbina uzyska natychmiastowe ciśnienie rzeczywiste względem oczekiwanego. Mówiąc prościej auto zacznie lepiej iść od dołu.

43. Czy uszczelniacze zaworowe są bezpieczne?

 

Zabieg nie uszkadza uszczelniaczy.

44. Ile nagaru jesteście w stanie usunąć z silnika?

W komorze spalania wypalane około 99% i podobnie na kolektorze wylotowym. Na zaworze.

45. A co z kolektorem ssącym?

 

Kolektora ssącego nie da rady wyczyścić ponieważ nie uzyskujemy tam potrzebnej temperatury do uzyskania zjawiska pirolizy. Czyli jest za niska temperatura. Ale wykonywanie zabiegu regularnie pozwala skutecznie obniżyć ilość nagaru w kolektorze ssącym. Czyli zapobiega. Więcej o tym w zakładce WODOROWANIE.

46. Jaki jest sens czyszczenia komory spalania, skoro tam jest znikoma ilość nagaru a kolektor ssący jest nim zapchany?

Właśnie dlatego czyści się komory spalania aby ten kolektor ssący tak mocno nie zachodził nagarem. To jest podobna sytuacja jak z piecem.  Im lepiej spalany jest wkład tym mniej osadu tworzy się na wylocie z pieca. Przed demontażem i czyszczeniem kolektora ssącego warto wykonać zabieg wodorowania.

47. Mam założony miedziany katalizator, czy to koliduje z wodorowaniem?

 

Nie koliduje.

48. W moim aucie przez krótką chwilę na biegu jałowym można odczuć falowanie obrotów, najprawdopodobniej spowodowane zabrudzoną przepustnicą. Trzeba ją oddzielnie czyścić czy wystarczy przeprowadzić wodorowanie?

Problem ten w 90% jest spowodowany jest nierówną kompresją na cylindrach. Zabieg wodorowania faktycznie wyrównuje kompresję co powoduje że silnik przestaje falować. Tak dzieje się w 90% przypadków. Jednakże może być to również problem z przepustnicą która może być po prostu zawalona nagarem.